Akredytacja

Akredytacja

Wparcie szpitala w spełnieniu wymogów akredytacyjnych Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia

System OiSDM – Obieg i Statusy Dokumentacji Medycznej wspiera placówki szpitalne w uzyskaniu jak
najlepszej punktacji potwierdzającej spełnianie wymogów akredytacyjnych w obszarach OCENA
STANU PACJENTA OS
oraz ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ ZI

W ramach zbioru zestawów akredytacyjnych dotyczących OCENY STANU PACJENTA (OS), system
monitoruje fakt uzupełniania w HIS danych dotyczących obszarów:
OS 5.2 – wskazanie osób lub osoby upoważnionej do uzyskiwania informacji o stanie zdrowia
OS 5.3 – wyniki badania podmiotowego
OS 5.4 – ocena stanu psychicznego pacjenta,
OS 5.5 – ocenę stanu społecznego pacjenta,
OS 5.6 – wyniki badania przedmiotowego,
OS 5.7 – ocenę potrzeb żywieniowych każdego pacjenta
OS 5.8 – rozpoznanie,
OS 5.9 – codzienną ocenę lekarską
OS 5.10 – ocenę pielęgniarską
OS 5.11 – zapis określający lekarza odpowiadającego za opiekę nad pacjentem,
OS 5.12 – epikryzę ustaloną w czasie wypisu
OS 5.13 – zalecenia końcowe

W ramach zbioru zestawów akredytacyjnych dotyczących ZARZĄDZANIA INFORMACJĄ (ZI), system porządkuje obszary związane z:

ZI 3.4 – Zasady dokonywania wpisów i autoryzacja dokumentacji medycznej w wersji elektronicznej są określone.

ZI 4 – Dokumentacja medyczna jest czytelna, kompletna i autoryzowana.

ZI 5 – W szpitalu wdrożono mechanizmy zapewniające regularną ocenę zawartości, kompletności oraz autoryzacji dokumentacji medycznej.

 

 

System monitoruje dokonywanie odpowiednich wpisów w systemie HIS oraz uniemożliwia dokonywanie zmian w danych pobytów już zakończonych. Dzięki temu zapewniona jest integralność i niezmienność danych medycznych, co jest kluczowe dla zachowania dokładności i wiarygodności dokumentacji pacjentów. Dodatkowo, system zapewnia monitorowanie procesu tworzenia, zarządzania i monitorowania kompletnością wytworzonej dokumentacji medycznej. Dzięki temu personel medyczny ma pewność, że dokumentacja jest kompletna i zgodna z obowiązującymi standardami.

 

Wdrożenie systemu z zaimplementowaną dedykowaną funkcjonalnością pod kątem spełniania wymogów CMJ (Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia) stanowi kluczowy krok dla szpitala w zdobywaniu większej liczby bezcennych punktów akredytacyjnych. Punkty te przekładają się na poprawę reputacji placówki oraz zwiększenie szans na uzyskanie większego kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia. Dzięki systemowi szpital może efektywniej zarządzać dokumentacją medyczną, spełniając jednocześnie wymogi regulacyjne i standardy jakościowe, co przyczynia się do podniesienia poziomu świadczonych usług medycznych i lepszej opieki nad pacjentami.

Scroll to Top